Visualizacións de páxina totais

venres, 26 de maio de 2017

Reflexión do Santo Pai Francisco do Evanxeo 
deste VII Domingo de Pascua - Ciclo A
A Ascesión do Noso Señor Xesucristo


Santo Pai Francisco. A Ascensión. Ánxelus. Evanxeo segundo San Mateu (Mt. 28, 16 – 20)

Texto completo:

Queridos irmáns e irmás, bos días!

Hoxe, en Italia e noutros países, celébrase a Ascensión de Xesús ao ceo, que tivo lugar corenta días despois da Pascua.  Os Feitos dos apóstolos relatan este episodio, a separación final do Señor Xesús dos seus discípulos e deste mundo (cf. Fei. 1, 2.9).  O Evanxeo de Mateu, en cambio, presenta o mandato de Xesús aos discípulos: a invitación para ir, a saír para anunciar a todos os pobos a súa mensaxe de salvación (cf. Mt 28, 16-20). «Ir», ou mellor, «saír» convértese na palabra crave da festa de hoxe: Xesús sae cara ao Pai e ordena aos discípulos que saian cara ao mundo.

    Xesús sae, ascende ao ceo, é dicir, volve ao Pai, que o mandaba ao mundo.  Fixo o seu traballo, por tanto, volve ao Pai.  Pero non se trata dunha separación, porque El permanece para sempre connosco, dunha forma nova.  Coa súa ascensión, o Señor resucitado atrae a mirada dos Apóstolos -e tamén a nosa mirada- ás alturas do ceo para mostrarnos que a meta do noso camiño é o Pai.  El mesmo dixera que se marcharía para prepararnos un lugar no ceo.  Con todo, Xesús permanece presente e activo nas vicisitudes da historia humana co poder e os dons do seu Espírito; está xunto a cada un de nós: aínda que non o vexamos cos ollos, El está.  Acompáñanos, guíanos, tómanos da man e levántanos cando caemos.  Xesús resucitado está preto dos cristiáns perseguidos e discriminados; está preto de cada home e cada muller que sofre.  Está preto de todos nós, tamén hoxe está aquí connosco na praza; o Señor está connosco. Vós creedes isto?  Entón dicímolo xuntos: O Señor está connosco!

    Xesús, cando volve ao ceo, leva ao Pai un agasallo. Cal é o agasallo?  As súas chagas. O seu corpo é fermosísimo, sen os sinais dos golpes, sen as feridas da flaxelación, pero conserva as chagas. Cando volve ao Pai móstralle as chagas e dille: «Mira Pai, leste é o prezo do perdón que ti dás». Cando o Pai contempla as chagas de Xesús perdóanos sempre, non porque sexamos bos, senón porque Xesús pagou por nós. Contemplando as chagas de Xesús, o Pai faise máis misericordioso. Este é o gran traballo de Xesús hoxe no ceo: mostrar ao Pai o prezo do perdón, as súas chagas. Isto é algo fermoso que nos impulsa a non ter medo de pedir perdón; o Pai sempre perdoa, porque mira as chagas de Xesús, mira o noso pecado e perdóao.

    Pero Xesús está presente tamén mediante a Igrexa, a quen El enviou a prolongar a súa misión.  A última palabra de Xesús aos discípulos é a orde de partir: «Ide, pois, e facede discípulos a todos os pobos» (Mt 28, 19). É un mandato preciso, non é facultativo. A comunidade cristiá é unha comunidade «en saída».  É máis: a Igrexa naceu «en saída».  E vós dirédesme: e as comunidades de clausura? Si, tamén elas, porque están sempre «en saída» coa oración, co corazón aberto ao mundo, aos horizontes de Deus.  E os anciáns, os enfermos? Tamén eles, coa oración e a unión ás chagas de Xesús.

   Aos seus discípulos misioneiros Xesús di: «E sabede que eu estou convosco todos os días, ata o final dos tempos» (v. 20).  Sós, sen Xesús, non podemos facer nada. Na obra apostólica non bastan as nosas forzas, os nosos recursos, as nosas estruturas, incluso sendo necesarias.  Sen a presenza do Señor e a forza do seu Espírito o noso traballo, mesmo ben organizado, resulta ineficaz.  E así imos dicir á xente quen é Xesús.

    E xunto con Xesús acompáñanos María a nosa Nai. Ela xa está na casa do Pai, é Raíña do ceo e así a invocamos neste tempo; pero como Xesús está connosco, camiña connosco, é a Nai da nosa esperanza.

Domingo 1 de xuño - 2014. Praza de San Pedro – Cidade do Vaticano

Ningún comentario:

Publicar un comentario